Veelgestelde vragen

Vragen over het dieet

Hoelang duurt fase 1?

De duur van de eerste fase is afhankelijk hoe groot jouw te behalen doel is. Iemand met een hoog BMI heeft een langere tijd nodig dan iemand met een lagere BMI. Fase 1 kan één week duren maar ook enkele maanden. Met behulp van de BMI calculator kun je op basis van je gewicht en je lengte een indicatie krijgen van het overgewicht en de duur van iedere fase.

Wat zijn de resultaten als ik het programma 4 weken volg?

Dit is persoonsafhankelijk waardoor het lastig is om van te voren de resultaten te voorspellen. In de eerste fase zul je wel de grootste stappen zetten waardoor het resultaat na 4 weken al duidelijk zichtbaar zal zijn.

Wat is het verschil tussen een eiwitdieet en een proteïnedieet?

Een eiwitdieet is hetzelfde als een proteïnedieet. Lees meer over het eiwitdieet en hoe dit jou kan helpen.

Mag ik als ik klaar ben weer normaal eten?

Ja, maar het is aan te raden om je leefgewoonten aan te passen. Zo kun je het behaalde resultaten beter vasthouden. Blijf bijvoorbeeld veel proteïne eten en probeer het aandeel koolhydraten te verlagen. Blijf voldoende water drinken en eet veel groenten.

Is het dieet gemakkelijk vol te houden?

Jazeker, Proday biedt jou een breed assortiment aan heerlijke producten aan. Doordat je eetmomenten over de hele dag worden verdeeld, zorg je er voor dat je lichaam constant wordt voorzien van voedingstoffen. Hierdoor is het Proday dieet makkelijk vol te houden.

Kan ik het proteïne dieet volgen als ik maar een klein beetje overgewicht heb?

Jazeker, het maakt niet uit of je doel groot of klein is. Je moet wel nog steeds alle fasen goed doorlopen.

Hoe lang moet ik het dieet volgen?

Het hangt helemaal af van het doel dat jij voor ogen hebt. Met de BMI calculator op de website kun je eenvoudig advies krijgen over het totale overgewicht en een inschatting van het aantal weken per fase.

Wat mag wel en wat mag niet

Wat mag ik eten tijdens een feestje?

Tijdens feestjes is het lastig, maar wel mogelijk om koolhydraat-arm en eiwitrijk te eten. Enkele tips:

  • Ga je uit eten, kies dan voor groenten, vis en mager vlees en laat het stokbrood, friet en de sausjes staan. Neem eventueel als dessert wat kaas ipv ijs.
  • Op een verjaardag kun je kiezen voor een blokje kaas, een stukje worst, en natuurlijk voor groenten zoals komkommer, tomaat en paprika (vermijd chips). Wil je toch alcohol drinken, kies dan voor rode wijn ipv bier (of andere sterke dranken).
  • Tijdens een feestdag (zoals een trouwdag) moet je gewoon genieten! Start direct na een feestdag minimaal 2-3 dagen in fase 1, en je bent hooguit 3 dagen later klaar.
  • Wat mag ik absoluut niet eten tijdens het dieet?

    Je gebruikt voornamelijk de proteïne producten met de toegestane groente. Uitgesloten zijn alle koolhydraatrijke producten zoals rijst, pasta, aardappelen, brood, snoep, friet, bier enz. Bekijk het overzicht.

    Mag ik zwarte koffie zonder suiker drinken tijdens het dieet?

    Je mag zwarte koffie drinken, zonder suiker. Tevens mag je (kruiden) thee en bouillon. Daarnaast drink je 2 liter water per dag. Frisdrank en alcohol is niet toegstaan!

    Mag ik frisdrank drinken?

    In frisdrank en sapjes is veel suiker aanwezig en daarom niet toegestaan in het dieet. Light frisdranken mogen wel, maar houdt het bij 1-2 glazen per dag.

    Mag ik alcohol drinken tijdens het dieet?

    Nee, tijdens het dieet is alcohol niet toegestaan, dit vertraagt het proces.

    Is fruit toegestaan tijdens het dieet?

    Fruit is niet toegestaan in fase 1 en 2, doordat fruit veel suikers bevat. Vanaf fase 3 mag er tijdens het ontbijt weer een stukje fruit genomen worden.

    Als ik honger heb, mag ik dan een maaltijd overslaan?

    Dit mag absoluut niet! Voldoende eiwitten is essentieel voor het dieet. Laat nooit meer dan 4 uur tijdens de maaltijden, en gebruik in fase 1 minimaal 5 eiwitrijke maaltijden per dag.

    Medische vragen

    Mag je het proteïnedieet altijd volgen?

    Nee, er zijn diverse medische redenen waarbij het niet verstandig is om het proteïnedieet te volgen. Raadpleeg de informatie op de website zorgvuldig en/of overleg met uw huisarts, specialist of dietist alvorens te starten met dit dieet. Zie ook onze disclaimer.

    Mag ik het dieet volgen indien ik zwanger ben, of wil worden?

    Tijdens uw zwangerschap mag u absoluut geen dieet volgen. Bij dit dieet komen afvalstoffen vrij, welke zeer schadelijk kunnen zijn voor de foetus. Probeer met een gezonde en gevarieerde voeding de gewichtsstijging normaal te laten verlopen.

    Kan ik het dieet volgen indien ik diabetespatiënt ben?

    Als diabetespatiënt kun je het dieet niet volgen. Tijdens het dieet worden alle koolhydraten uit de voeding verwijderd, waardoor er een risico is op een hypo. Een diabetes-dieet bestaat uit gezonde voeding met spreiding van koolhydraten over de dag. Mocht u het proteïnedieet toch willen volgen, dan raden wij aan om dit eerst met de huisarts of een deskundige te bespreken.

    Ik ruik uit mijn mond, wat kan ik doen?

    Indien je minder dan 45 gram aan koolhydraten binnenkrijgt kan je lichaam in ketose raken. Je lichaam gaat in plaats van koolhydraten vetten verbranden. Hierdoor scheidt je lichaam ketonen uit die het lichaam via de urine en via de longen verlaten. Drink genoeg water en gebruik suikervrije kauwgom en mintjes.

    Ik heb opeens kuitkrampen, wat moet ik doen?

    Kuitkrampen zijn waarschijnlijk het gevolg van een licht kalium- of magnesiumgebrek. Eet voldoende tomaten, brocolli en kalium verrijkt zout (bv. LoSalt), dit kan helpen. Je kunt ook een supplement gebruiken om een eventueel mineralen tekort aan te vullen. In onze webshop is BIO CMK verkrijgbaar of laat je voorlichten bij een plaatselijke drogisterij of apotheek.

    Algemene vragen

    Wat zit er eigenlijk in die zakjes?

    In de zakjes zit voornamelijk hoogwaardige zuivere eiwitpoeder, voornamelijk afkomstig vanuit melk en soja. Bij ieder product kun je klikken op de productinformatie waar je de gebruikte ingrediënten kunt bekijken.

    Wat kost het dieet in totaal?

    Dit is geheel afhankelijk van het gewenste doel en de benodigde tijd per fase. Gemiddeld kost het dieet in fase 1: 65-70 euro per week (op basis van 5 zakjes per dag). Tijdens het afbouwen wordt het dieet goedkoper doordat je minder zakjes gebruikt.

    Moet je extra vitamines gebruiken?

    Aan de proteïnezakjes is reeds een vitaminemix toegevoegd die per zakje ongeveer 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (a.d.h) vitaminen levert. Afhankelijk van de hoeveelheid groenten die je binnen krijgt kun je nog kiezen voor een vitamine supplement. Wij bevelen aan om nog een goede mulitvitamine te gebruiken, zoals de Plantina Multi . Dit kan helpen om je fit te blijven voelen en om bijvoorbeeld krampen te verminderen. De Plantini Multi 30 en Plantina Mulit 90 is in de webshop verkrijgbaar.

    Mag ik sporten tijdens het dieet?

    Sporten is zeker toegestaan en bevordert de verbranding. Het kan zijn dat je wat minder energiek bent, dus luister goed naar je lichaam en voorkom te intensieve trainingen. Eventueel kun je na een training een extra eiwitshake gebruiken, dit onderhoudt de spieren en heeft geen invloed op de vetverbranding.

    Is er begeleiding van het Proday programma?

    De meeste informatie staat op de website vermeld. Heb je nog vragen dan kun je ons uiteraard mailen en dan beantwoorden wij je vraag zo snel als mogelijk.

    Ik wil mijn bestelling graag in een discrete verpakking ontvangen, kan dat?

    Ja, onze producten worden in een neutrale bruine verpakking verzonden.

    Heb ik garantie?

    Voor alle Proday producten geldt de wettelijke garantie dat onze producten voldoen aan de opgegeven product specificaties. Proday werkt volgens het HACCP systeem en wij worden periodiek door een extern bureau geaudit. Wij kopen enkel hoogwaardige producten, afkomstig van HACCP, IFS, BRC gecertificeerde fabrikanten en leveranciers.

    Populaire aanbieding