Uitleg proteinedieet

Het proteïnedieet, ofwel het eiwitdieet, is een uitstekend dieet om voorgoed met je overgewicht af te rekenen. Het dieet is erg effectief als je het op de juiste manier toepast, omdat je geen last hebt van het jojo-effect en je jouw ideale gewicht behoudt. Omdat er genoeg variatiemogelijkheden zijn wat betreft producten zal het dieet niet gaan vervelen. De producten zijn daarnaast erg makkelijk te bereiden waardoor het eiwitdieet makkelijk vol te houden is. In ons receptenboek vind je nieuwe lekkere recepten en kun je inspiratie opdoen.

Hoe werkt het eiwitdieet?

Om goed te kunnen functioneren heeft ons lichaam de volgende stoffen nodig die we uit voedsel halen:

• Eiwitten: dit zijn onze bouwstenen. We hebben eiwitten hard nodig voor spieropbouw en -onderhoud. 
• Vetten: deze dienen als brandstof, maar zijn ook nodig als reserve, voor de bouw van cellen en voor opname van vitamines. 
• Koolhydraten: heeft ons lichaam nodig zodat we de alledaagse dingen kunnen doen zoals sporten of om onze lichaamstemperatuur op pijl te houden. 

Als we veel suikers binnenkrijgen, zet ons lichaam deze suikers om in vetten. Het zijn reserves die ons lichaam aanmaakt voor slechte tijden. Ons lichaam heeft deze reserves nodig, maar als we er teveel van hebben dan spreken we van overgewicht. 

Door een eiwitdieet goed te volgen, zorg je ervoor dat er geen nieuwe reserves worden aangemaakt. Het lichaam gaat de reserves aanspreken die het heeft opgebouwd waardoor je gaat afvallen. 

Wanneer je begint met het eiwitdieet, zijn na 48 tot 72 uur de aanwezige suikers in het lichaam op. Hierna zal je lichaam overgaan tot vetverbranding, dit noemen we ketose. Tijdens dit proces komen er ketonen vrij, dit zorgt ervoor dat je je energieker en fitter voelt. Omdat je tijdens dit dieet genoeg eiwitten binnenkrijgt, zal je geen spiermassa verliezen en heb je ook niet te maken met een jojo- effect. 

Het eiwitdieet bestaat uit 4 fasen

Fase 1 Powerstartfase:

Tijdens deze fase nuttig je alleen eiwitmaaltijden. Deze vul je aan met toegestane groenten, multivitaminen en vijf hoogwaardige eiwitsupplementen. Koolhydraten zijn niet toegestaan. Het is belangrijk om tijdens deze fase genoeg water te drinken zodat de vrijgekomen afvalstoffen tijdens de vetverbranding makkelijk afgevoerd worden. Gedurende fase 1 raak je 50% van je overgewicht kwijt. 

Fase 2 Combifase:

In fase 2 ga je de eiwitmaaltijd die je ’s avonds nuttigt vervangen door een normale maaltijd. Deze maaltijd bestaat uit vis of vlees en groenten. Als je deze fase goed opvolgt, verlies je 30% van je overgewicht. 

Fase 3 Overgangsfase:

Gedurende deze fase van het dieet mag je weer koolhydraten en suikers binnenkrijgen. Brood wordt namelijk onderdeel van je ontbijt en je verliest 15% van je overgewicht. 

Fase 4 Gezondgewichtfase:

Tijdens deze laatste fase van het eiwitdieet vervalt ook het lunchproduct en maak je de overgang naar volledig normale voeding. Je blijft wel eiwitrijke tussendoortjes gebruiken. Gedurende deze fase verlies je de laatste 5% van je totale overgewicht. Je lichaam went weer aan een normaal voedingspatroon waarbij de hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten in balans moeten zijn.

Pin It

Nieuw!

full mincidetox1

Mincidetox
✓ 
40% korting

Maandaanbieding

IMG_6002.jpg



Exclusive Pakket

✓ 20% korting

Lees meer over Afterpay  payment logos